För ett ögonblick sedan

 
Vi var ju upp till Hälsingland över midsommar! Jag och barnen stannade uppe i ganska exakt en vecka medan pappan for hem på söndagen eftersom han skulle jobba på måndagen. Japp, det innebar en avslutande tågresa hem till Stockholm själv med de båda huliganerna, men jag hade huvudet med mig när jag bokade biljetterna så det blev en morgonresa för att slippa alltför mycket gnäll och stim. 
 
Midsommarafton blev så härlig som jag hoppats på. Grillat, jordgubbstårta och midsommarstång hos mormor och morfar. Alla mina syskon med familjer var där, förutom moster Katarina som uppehöll sig hos sin fästman på västkusten. 
Vi plockade blommor och klädde midsommarstången, spelade kubb, pappan höll koll på sprallkillen Julian som tog sats och sprang iväg åt alla håll precis hela tiden. Och det var solsken, inget regn! Det var ljuvligt!
 
  
  
  
 
Vi hann såklart med mer, bl.a. fyllde kusin Joel år och hade kalas, moster Susanne och hennes familj fick låna Jacklin ett dygn. Hon fick följa med på Nore och bada och stortrivdes med miljöombytet. Vi var till Folkparken och Hembygdsgården. Lustigt att Hembygdsgårdens gräsmatta inbjöd till mer lek och bus än Folkparkens nya lekanläggning.
 
 
 
 
 
  
 
 
Vi sov hos farfar varje natt, men inte såg han så mycket av oss, för vi var iväg på aktiviteter varenda kväll utom en. Skönt för trötta farfaröron kan tänkas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0