1-årskontroll

Det är 1-årskontroll på BVC för Julian idag.
För det första. OMG 1 år? 1 ÅR!??!?!?!?! 1 månad känns mer trovärdigt. Vår lilla, lilla lillebror. 
Han springer ju i och för sig för fullt här hemma, vinkar hejdå och säger "EJDAA", kan hämta saker vid uppmaning (en boll hittills, hehe). Så han är väl 1 år, bara det att det är lite svårt att få in i min tjocka mammaskalle. Det har gått alldeles för fort och smidigt för att det ska vara sant egentligen.
 
Det ska stickas in en nål i min lille pojks lår idag också. Två kanske till och med. Men han har lite temp, 37,8, så vi får se om just den biten skjuts upp till en annan dag då han är helt frisk. Men mätas och vägas ska han i alla fall få göra. 
 
Fortsättning följer...
 
Den blonda och mycket charmerande vikingabäbisen är idag 80 cm lång, väger 12,29 kg och mäter 49,5 cm runt huvudet. Han följer kurvan superbra. 
Efter en liten observation av hans allmäntillstånd och en hand på hans panna för att känna om han var varm bestämdes det att de sista smärtsamma sprutorna skulle ges till honom. 
Usch, första sprutan gjorde ont så han började gråta. Den andra sprutan var helt fruktansvärd. Han hulkade bra länge och klamrade sig fast vid mig en lång stund medan jag strök honom över håret och ryggen. Åh vad mitt hjärta blödde. Men nu är det färdigt med sprutor som gör sådär ont, det lovade BVC-sköterskan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0