Häppy bösdej!

Idag fyller Jacklins kompis Stella 3 år, och vi var bjudna på ett minikalas/badplatspartaj. Efter Julians middagsvila drog vi iväg och vi fick smaka på Edits hemmagjorda ormtårta med lakritsgodis och grön marsipan. Julian åt mest tårta av oss allihop tror jag. Efter tårtan smorde vi in oss med SPF 50 och drog på oss badblöja/baddräkt. Barnen alltså.
En liten bit därifrån fanns det en plaskpool som funkar utmärkt som vattenhål för utbrända föräldrar. Det jag inte räknat med var att vi hade alldeles för lite traktorer/lastbilar och bilar med oss för att Julian skulle vara nöjd. Tack snälla Edit för påsen med majskrokar som avledde hans uppmärksamhet från grannens leksaker!
 
Julian plumsade i vattnet först, Jacklin och Stella var inte långt efter.
Tjejerna lekte hur bra som helst, och Julian hade fullt sjå med att slita sig ur mitt grepp. Jag släppte honom i ett par sekunder för att kolla om han verkligen kunde hålla sig på benen i det rätt så djupa vattnet. Plums så var hela ungen under vattnet. Efter den kallsupen höll han mig lydigt i handen.
Han hittade ett övergivet traktorflak i plast i det guppande vattnet och lyckan var gjord! Äntligen lugnade han ner sig.
 
 Jacklin drog i sig en kallsup hon med, men det gick bra.
 
Efter badet blev det glass! 
 
På vägen hem efter allt kalasande och badande stannade Jacklin mig och sa: Mamma, krama mig!
Mitt i kramen viskade hon till mig: Tack för idag.
 
 
      
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0