Hur mår mamman då?

Det kan bli ett väldigt tjat över hur barnen mår, vad de äter, hur de växer och utvecklas, men hur mår mamman då? Jag har slutat med min medicin (Sertralin) efter nedtrappning som doktorn sa. Det strulade med tidsbokning med doktor nummer två för själva nedtrappningen så jag tog tag i det själv. Tablett varannan dag, sedan var tredje, och till sist var fjärde dag. I nästan två månader har nedtrappningen hållit på och nu har jag alltså slutat ta tabletterna helt och hållet. Fick ett och annat besvär, utsättningssymtom heter det, som vredesutbrott till exempel, men nu har det lugnat ner sig. Nu kan jag till och med få klump i halsen av att höra en bra låt, ja till och med blir riktigt gråtmild. Att titta på gamla videoklipp från när Jacklin var bäbis sätter fart på tårkanalerna på allvar, och det betyder att jag är tillbaka till mitt gamla jag igen. Under en längre period har jag varit....mellanmjölk. Mellow. Varken glad eller ledsen. Det är tabletterna som gör det.
 
Jag mår hyffsat bra nu alltså, men jag är trött. Precis som det ska vara när man har två barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0