Dan före dan före dan före dopparedan

Den årliga jultågresan ska gå av stapeln idag. Med tanke på att vi åker vid 16-tiden och är framme när båda barnen brukar sova så hoppas jag att tågen går enligt tidtabell och att vi inte kommer fram senare. 
Julian sitter i detta nu och tränar på att veva runt med mitt skramliga halsband så nog vet vi vad vi kan underhålla honom med om det skulle krisa. Det kommer låta som att vi har tagit med oss hela tomtesläden med bjällror i sätet men det får det vara värt. Hellre det än gnäll. Gnäll gräver djupare hål i huvet än en gevärskula...
 
Och vi har inte packat en pinal än! Inte ens hämtat ner resväskan från vinden. Inte ens tvättat upp kläderna som måste tvättas för de ska med i packningen. 
 
Vi får ta en sak i taget och försöka komma ihåg att andas mellan varven, även om vi lider av sån sömnbrist nu att vi känner oss som senildementa både jag och pappan.
 
Medans pappan tar igen lite sömn nu på morgonen så tar jag med mig båda barnen in i badrummet och badar dem. Nu kör vi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0