Lusselelle med en twist

Nja, den här Luciadagen hade ju kunnat sluta bättre kan jag tycka.
 
För ett par dagar sedan blev Julian sjuk. Jättekaskadkräkning som sabbade hela hans säng, magplågor och hela fadderittan. Dagen efter var han lika glad som vanligt den lilla spjuvern men magen var inte helt ok. Mat ville han inte ha, det var gröt som gällde, och yttepytte ersättning. Efter ytterligare en dag verkade han frisk som en nötkärna! Han fick därför hänga med på lussefirande på Jacklins förskola i morse.
 
Lussefirandet var urtjusigt! Duktiga ungar som sjöng, mysbelysning, gott fika, och längst fram i luciatåget stod min älskade lilla unge med linne, rött band i midjan, lockigt hår, batteriljus i handen och lite glitter i håret som vi knep från julgranen i går kväll. Hon sjöng inte så mycket, hon var blyg tror jag. Men världens finaste! Julian skötte sig exemplariskt, skönt.
 
Och så kom vi till hämtningen i eftermiddags. Kräk, Precis minuten innan jag klev in hade Jacklin lagt en blaffa på golvet och paniken spred sig snabbt bland barn och personal. Kalabalik! 
Det var bara att byta om på henne och klä på och gå hem. Snacka om sten i magen man hade på väg hem.
 
Väl hemma insjuknar Julian igen. Men det är då väl...
 
Jahopp, så vi får väl se hur den här natten blir. Spännande. Eller nåt. Gulp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0