Med Jacklin och Julian till Hälsingland

Jag och barnen tog tåget upp till Hälsingland den 1 juni. Att resa själv med två barn kan vara något av en pärs. Om det ena barnet dessutom är en gnutta trotsig och det andra ett spädbarn som vill bäras och äta hela tiden så snackar vi svettig mammapanna. Men resan upp gick faktiskt riktigt bra, trots att det första Julian gjorde var att lägga en jättekräka rätt ner i min urringning 2 minuter före avgång. Men jag kanske får skylla mig själv när jag sätter honom i bärselen nästan direkt efter att han ätit. Han höll sig relativt lugn hela vägen, och Jacklin hade packat sin egen rygga med leksaker och fika att ha på tåget. Mutor i form av drickyoghurt, frukt, russin, festis och macka gjorde resan uthärdlig.

Vi bodde hos moster med familj i två nätter, sedan hos mormor och morfar i tre nätter där även den andra mostern bor för tillfället. Sedan kom pappan upp på nationaldagen och då flyttade vi hem till farfar. En hel del farande och så men inte alls så jobbigt som det brukar bli när man ska pussla ihop alla besök hos än den ena, än den andra. Det hela flöt på mycket smidigt.
Däremot fick jag en smärre mentalkrasch på lördagen då det blev himla stimmigt med folk som kom och gick, och hundar som skällde. Jag var trött och det sög musten ur mig att ha två barn att hålla koll på samtidigt som jag skulle vara social och trevlig. Att jag sovit dåligt och varit vaken sedan 03-snåret nångång i ett gäng dagar gjorde säkert sitt till. Julian påverkades nog av mitt humör för han var (som jag upplevde det) mer gnällig och klängig än vanligt. Och ville äta hela tiden, och kräkas. Fast undrar jag om det egentligen var 8-veckorssprånget som startade då för han är fortfarande gnällig och klängig och strular lite med maten.

Kände i alla fall en stor lättnad när pappan kom upp på onsdagen och familjen blev fulltalig igen. 5 dagar själv med barnen tär på en!

Julian växer så det knakar, snart har han vuxit ur strl 62! Ska bli riktigt spännande på torsdag då det är dags för det första läkarbesöket på BVC. Jag gissar att han väger närmare 6 kg, men jag kanske är helt ute och cyklar.

Bilder från Hälsingebesöket

Jacklin fullt sysselsatt med att sortera russin på tåget.

Hemma hos moster hittade hon kusin Joels keps och var tvungen att prova den, kanske lite stor.

Kramgoa Julian som bara vill vara i mammas famn.

Jag och Jacklin tog en promenad när det väl sprack upp och blev soligt efter flera dagars skitväder. Liljekonvaljerna hade slagit ut och vi plockade en bukett till mormor.

Doftade fantastiskt av sommar!

Smygtog en bild på Julian när han sov. Jag får verkligen hejda mig från att trycka in min näsa i de bulliga kinderna och snusa på min tjocka bäbis när han ligger och sover så här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0