En månad med allt vad det innebär

Nu är Julian 1 månad gammal. Han börjar bli ganska stark i nacken och spjärnar lite på prov med benen när man håller honom upprätt i knät. 
Han sover väldigt gott på mage, men vi försöker lägga honom på sidan i den mån det går. Det är när han är riktigt ledsen och kinkig som magläge funkar bäst. Han har vid ett flertal tillfällen vänt sig om från mage till rygg, men jag skulle tro att det skett av misstag och inte av vilja.
Det märks väldigt tydligt att han går igenom ett utvecklingssprång nu, hans beteende är precis enligt "schemat" och jag är glad att det första språnget brukar hålla i sig i ett par dagar eller en vecka högst. Efter det här hoppas vi kunna få se honom le och kanske till och med höra honom jollra. Och allt detta sovande han ägnat sig åt kanske ändras. Vad spännande det ska bli när han orkar hålla sig vaken längre på dagtid!

Kommentarer
Postat av: Ella

Ja där ser man, fick jag lära mig ngt nytt. Trodde storkbett o smultronmärke var samma sak, bara att man sa olika. Hoppas inte Ninja har kvar sin "blaffa" på ögat när hon är över 20 ;)



Nu måste jag ju forska vidare i det här :)

2012-05-21 @ 15:24:22
URL: http://rockmjukis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0