Ensam hemma

Helt plötsligt blev jag ensam hemma! 

Jacklin är på förskolan och pappan tog med sig Julian i vagnen för att gå en sväng med återvinningsgrejer och lufta sig i det fina vädret. Jag förstår honom, när solen strålar så vackert som den gör idag bara måste man ut. Men själv har jag en lite dålig dag känns det som. Sitter gärna inne och häckar med min stora mugg kaffe nu när jag fick kvalitetstid med mig själv. Fick lite friskluft i morse när jag tog med båda barnen till BVC för vägning och gick med Jacklin på förskolan. 

Jodå, han har gått upp, 4.400 g väger han nu lillen. Precis lagom. Han äter med ganska exakt 3 timmars mellanrum och sover massor. Jag tror inte han är vaken mer än 3 timmar per dygn och har varit likadan sedan han föddes. Jag kan inte minnas att Jacklin var så här sömnig av sig, åtminstone inte så här länge. 

Nu är mitt kaffe uppdrucket. Jag tittar på klockan och räknar ut att det är ungefär 2,5 timme sedan Julian åt sist och då fick han inte i sig så mycket. Han borde vara hungrig nu, men pappan var så klok att han tog med sig en flaska just in case. Åh, jag kan inte låta bli att längta hem dem redan! Och Jacklin också! Min lilla dam som är så arg på mig nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0