Om att utmana sig själv

Julian "Lill-Buddha" 3 veckor (och en dag).

För två dagar sedan fick jag fnatt och lovade pappan att han skulle få gå ut och dricka bärs på onsdagen efter jobbet. Pappadagarna var slut och jag tänkte att jag skulle rivstarta livet som tvåbarnsmamma genom att utsätta mig för det läskigaste med att vara just tvåbarnsmamma, nämligen natta två barn ensam. Faktiskt så tjuvstartade jag utmaningen redan samma kväll fastän pappan var hemma. Julian låg nymatad och nybytt på min bröstkorg med nappen i mun och Jacklin låg bredvid och klöste på min mun precis som hon brukar göra när hon ska sova. Vi låg i vår stora säng och jag hade förberett mig på ett smärre kaos, men det verkar som att vi underskattat Jacklins förstånd. Hon tyckte det var supermysigt att dela säng med mig och lillebror! När jag tjuvkikade på henne såg jag att hon låg och strök lillebror på handen sedan strök hon mig på kinden, gav mig en puss, lade sig på sin kudde och somnade.

Pappan passade på att gå på after work på onsdagen och jag tog åter tag i nattningen själv. Även om jag hade haft en stor klump i magen större delen av dagen gick det förvånansvärt bra. Julian sov sedan kl 17 och sov sig förbi nattningen av Jacklin ända till kl. 21, vilket innebar att jag och min tös somnade med armarna om varandra, panna mot panna.

Vad var det jag var så rädd för? Det här är ju det mysigaste jag har varit med om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0