Smultronbarn

Vi har ena riktiga smultronbarn. När Jacklin var cirka två veckor gammal fick hon ett rött märke i hårbotten som jag först trodde var ett märke från när de tog blodprov under förlossningen. På BVC fick jag det berättat för mig att det var ett smultronmärke. Det växte väldigt fort och när det var som störst var det ungefär lika stort som en 5-krona och buktade ganska mycket. Det dök upp ytterligare några stycken, men de var små. Idag har det i hårbotten nästan försvunnit helt, de små är lite envisare av sig men de kommer väl försvinna en vacker dag de med. 
När Julian var två veckor dök det upp två smultronmärken på han med. Ett på magen och ett under armen. De kommer nog att bli stora som det ser ut, men de sitter i alla fall inte i ansiktet. Lika som på Jacklin har det sedan dess dykt upp några små också. Nu håller vi tummarna att de inte blir så mycket större än de redan är.

Åh vad jag skulle vilja veta vad det är som gör att smultronmärken uppstår!?

Kommentarer
Postat av: Ella

Ninja hade på sitt ögonlock när hon föddes, men som tur är har det redan bleknat, håller tummarna på att det försvinner helt :) Nellie har smultronmärke i nacken, o det syns fortfarande (iaf för mig som vet var det är) o hon är ju snart 6 år.



Var dom uppstår ifrån, vet jag inte :)

2012-05-21 @ 07:36:08
URL: http://rockmjukis.se
Postat av: Anonym

http://www.tryggabarn.nu/start/barns-sjukdomar/hud-och-hudproblem/fodelsemarken

2012-06-25 @ 22:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0