Tiden går

I fredags fick jag frågan om hur gammal Julian var, jag svarade att han var 6 veckor, snart 7, och trodde att jag tog i lite i underkant. Han var nog säkert närmare 8 veckor. Men det stämmer ju inte, han blir 6 veckor nu på onsdag. Alltså är han fortfarande 5 veckor! Va!? Det känns då åtminstone som att vi haft honom i minst 8 veckor. Skumt det där med tidsuppfattning när man knappt håller koll på vilken dag det är.

Jag mår toppen och kan inte se mig mätt på vår lilla kille. Stora mörkblå ögon som tittar så kärleksfullt på mig, han är underbar! Det är fantastiskt att jag denna gång kan knyta an till mitt barn ordentligt även om jag tycker att det är orättvist att jag inte fick uppleva det här när vi fick Jacklin.

Nu när det är riktig sommarvärme och sol ute så är det helt ljuvligt att stoppa ner honom i vagnen efter att han fått mat och ny blöja och dra ut till en lekpark med Jacklin, han sover nämligen i vagnen hela tiden och vaknar lagom tills det är dags att äta igen. I går till exempel köpte vi med oss jordgubbar och satt på en filt i skuggan och bara myste för fullt jag och Jacklin. Hon fick springa fritt i lekparken och till och med jag gungade en stund, allt medans lillen sov gott i vagnen. Så länge vagnen står i skuggan går det bra, men längre fram i sommar kommer det nog att bli för varmt. Dessutom kommer han nog vara mer svårsövd då så det är lika bra vi passar på och gör saker på tu man hand nu jag och min fina dotter.

På fredag tar jag med mig barnen upp till Ljusdal. Vi ska åka tåg som vanligt, och lite gruvsamt är det att själv ta hand om packning, vagn och två barn. Men det kommer väl att gå bra. Hoppas vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0