Valborg

Igår var det Valborg, en hektisk och fulltecknad dag. Pappan jobbade så jag fick smygstarta morgonrejset med två barn ensam. Gick väldigt bra, Jacklin lämnades på förskolan vid 9 och sedan gick jag och Julian på en långpromenad i morgonsolen. 
Läkarbesök och samtal med terapeut varvades med amningar och blöjbyten. Hade tur som fått de tiderna jag fått, tajmades hur bra som helst med Julians mat- och sovklocka.

Kan härmed titulera mig pillerknaprare, så nu ska vi mota bort mörkret! Och samtalet med terapeuten var väldigt givande. Skönt att veta att det kommer vända snart, känner av en viss placeboeffekt redan.

Med hela lilla familjen samlad käkade vi kyckling- och grönsaksspett till middag och sedan klädde vi på oss för att åka till Vasaparken. Det skulle eldas majbrasa där och det finns helt grymt mycket gungor och sånt för barnen att underhålla sig med. Min vän Edit och hennes familj hakade på. Kände mig dock rätt mör och amningströg, det blev så påtagligt när jag knappt kunde föra en konversation utan att vandra iväg med blicken och tanken. Det var ändå skönt att komma ut och Jacklin hade väldigt kul, det är det som är huvudsaken. Julian låg i vagnen och sov gott ända tills vi kom hem igen.

Att bege sig ut bland folk på kvällen med en 12-dagars bäbis och en trotsig och övertrött 2-åring när man vanligtvis skulle ha gått och lagt sig kändes som en jätteprestation. Jag tror det tog runt en vecka innan vi överhuvudtaget vågade oss på att testa barnvagnen för första gången med Jacklin. Julian är redan en barnvagsfantast.

Nu sitter vi i soffan, jag och mina barn. Vi har ätit frukost tillsammans och tittat på barnprogram. Jacklin har hjälpt mig med blöjbyte på Julian, och är alltid redo att leta upp nappen när han är ledsen. Hon är så duktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0