Halloweendisco

Nu vid 9.30 ska Jacklin på sitt allra första Halloweendisco!
Det är på förskolan och de ska poppa musik och dansa och lattja. Hon skulle klä ut sig till nåt "läskigt" som det stod på informationstavlan, men hur klär man en 2,5-åring läskigt utan att hon skrämmer slag på både sig själv och kompisarna?
Buttericks var det första jag tänkte på när jag skulle få lite inspiration till utklädnad. Toppen om det skulle finnas färdigt att köpa, men tyckte inte att jag hittade något som var tillräckligt Halloween-aktigt utan att vara skräckinjagande. Zombiedräkt med både köttslamsor, benpipor och äcklig dödskallemask är ju lite väl va? Att klä ut sig till prinsessa vore nog Jacklins högsta önskan, men det är ju inte Halloween.
 
Men så språkade jag med ena förskolefröken och hon tyckte att häxa och svart katt vore lämpligt och lagom läskigt. KATT! Men såklart!
 
Jacklin älskar att spela rollspel där vi får byta karaktärer med varann. Pappan är bäbis, jag är storasyster och Jacklin är mamma. Julian får oftast vara sig själv, eller är inte med helt enkelt. Lite utanför just de rollekarna är Jacklin gärna katt och säger med sin lenaste röst; Jag är katt! Jag har päls och tassar. 
 
Svart katt är ju därför klockrent! Dessutom kan man fixa den utklädnaden själv hemma och behöver inte köpa nåt. Jag klippte sönder en pälsig vante som jag bara hade en av, och gjorde öron och svans av pälsen. Öronen sydde jag fast på ett diadem. Fötterna är helt vanliga ljusgrå strumpor som jag ritat svarta streck på med markeringspenna, för att det ska se ut som tassar.
Svart tröja, svarta tights och svart glittrig klänning blir discopyntet. Och svart nagellack förstås.
 
Hon fick lite smink också, hann till och med ta en bild på det innan hon började smeta ut den rosa rosen och de ditritade morrhåren. Det tvättades bort sen efter frukost. Hon är nog lite för liten för smink. Men sötare katt har jag väl aldrig sett!
 
 
Klicka på bilden för större

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gud så söt!

2012-11-01 @ 12:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0