Brev till pappa 5 oktober 2012

" Nu har det gått ganska exakt 12 timmar sedan jag gick och la mig.
 
När jag precis hade somnat började nappjakten fram till 00, då Jacklin vaknade och gallskrek i sitt rum. Fick gå upp och hämta henne men hennes gråt höll Julian vaken. Mata han och sedan tvärdäckade vi allihop fram till 04 när Julian och Jacklin vaknade samtidigt. Jacklin är dock trött och är grinig från start och tycker att det är "dumheter" att jag tänt lampor. Sedan sitter Julian i babysittern och gnäller, ner i babygymmet och gnäller. I famnen skruvar han på sig och vill ner, han gnäller. Samtidigt vill Jacklin sitta i knä, ha gröt, ha glass, måste kissa, ha tuggummi, kissat på sig, vill byta kläder, det är fel barnprogram och så är hon törstig. Och trött förstås. Och hon vill klättra vilket resulterar i att hon faller och smockar till Julian rakt i ansiktet. Hon skriker på mig, Julian skriker. Gröt överallt. Han får ny pyjamas (igen) och när jag lyfter upp honom kräks han ner hela sig och mig (igen). Nu sover han efter en hel massa vaggande genom att jag gjort snabba tåhävningar, för det är bara då han kan somna har han fått för sig. Ont i vaderna och Jacklin är precis på väg upp i mitt knä och vill krypa innanför skinnet. Och klockhelvetet är bara 07.36!! 
 
Snälla, skynda hem. Jag blir galen."
 

Kommentarer
Postat av: Catrine

Stackare! Ser inte fram emot när Elis (med största sannolikhet) ska jobba borta igen. Hoppas det blir bättre snart! Kram!

2012-10-05 @ 20:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0