Snart snart snart!

Jag har så mycket pirr i magen så det är något helt hemskt! Pappan också som det verkar, för jag kan knappt yppa något om det så får han något panikartat i blicken, för det finns ju en risk att allt går i stöpet.
 
Han har ett nytt uppdrag på gång och nu har anställningsutredningen dragit ut på tiden så att till och med jag har börjat få magpirr.
 
Det här jobbet skulle innebära att vi kanske har råd att köpa något eget! 
 
Vi är fortfarande i spekulationsstadiet och det är mycket nackdelar och fördelar som väger mot varandra. Vill vi riva upp Jacklin från förskolan som hon trivs så bra på och ställa oss i ny kö med båda barnen? Vill vi verkligen ha något eget här i Stockholm när åtminstone jag tror att vi kommer att vilja flytta uppöver inom några år? Kan vi nöja oss med att bo kvar i lägenheten vi har nu i ytterligare några år innan den potentiella flytten uppöver blir av?
 
Det nya jobbet innebär kanske ingen förändring alls för vi har det tillräckligt bra som det är nu, men det är ändå pirrigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0