Uppföljning

Så här ungefär ett dygn efter sovrumsswitchen kan man kanske göra en liten summering över hur det har gått.
 
Jacklin tyckte det blev jättefint och mysigt i hennes rum, och tyckte det skulle bli jättekul att ha Julian i samma rum som henne. Hon sa att hon nu slapp känna sig ensam i sitt rum och nu kunde hon börja natta Julian. Haha! Sötfis!
 
Hur natten avlöpte: Julian nattades i det nya rummet, sedan Jacklin. Några timmar senare väcktes jag av en brölande Julian som verkade känna sig vilse. Jacklin kom springande för att tala om att Julian var ledsen, och rejset var igång.
In med nappen, vagga sängen, viska åt Jacklin att sluta gnälla och sparka i väggen så Julian kunde somna nångång. Lägga mig bredvid Jacklin i hennes säng och klappa lite på henne, kliva upp och vagga sängen igen, lägga mig bredvid Jacklin.
Jacklin sov, Julian sov, jag tassade tillbaka till vårt rum.
En liten stund senare kom Jacklin och la sig bredvid mig i vår säng och där låg hon och sparkade på mig tills hon bestämt sig för att hon inte orkade sova mer, kl. 06.30 cirka. Julian sov fortfarande. Jacklin gick in och väckte Julian kl. 07. Good morning.
 
Kände inatt att allt kanske blev kaos, barnen som stör varandra och en galen mamma eller pappa som nattar om och nattar om och nattar om. Men de måste ju få vänja sig också. Och faktiskt måste jag säga att för att vara den första natten gick det ju ganska bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0