Det är så sjukt

Det är nu lite mer än en vecka sedan pappan blev sjuk, och exakt en vecka sedan jag och Julian insjuknade i den här evighetssjukan. Och än verkar det inte vara över. Pappan är sjuk. Jag är sjuk. Julian är sjuk. Och Jacklin är också sjuk. Eftersom Jacklin insjuknade för bara två dagar sedan har vi räknat med att hon kommer vara sjuk resten av veckan också.
 
Det verkar åtminstone ha vänt för pappan och mig, vi har mest hosta nu, och Julian verkar vara på bättringsvägen, även om han fick en febertopp inatt efter en helt feberfri och pigg dag.
 
Men jag undrar så vad det är för slags sjuka vi har egentligen, för det är både feber som Alvedon inte hjälper mot, jätterosslig och ihållande hosta, ont i kroppen, och barnen har kräkts. Är det någon slags influensa? Det känns inte som en vanlig förkylning, och kräksjuka är det nog inte.
 
Vi håller tummarna så att de blir blå att vi alla har tillfrisknat tills på fredag, åtminstone Jacklin, hon fyller år då. Och på lördag kommer ju mormor, morfar och moster Nina för att gratta henne!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Samma sjuka som går här i Ljusdal. Känner några barn som är jätteförkylda, har feber, ont i halsen och kräks (slem).
Krya på er! Kram, kram

2013-02-06 @ 11:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0