Sov du lilla videung

Än så är det vinter. Eller är det det? Vi drar in massvis med grus med vagnen, Jacklins overall och vinterkängor är supergrusiga efter en dag på förskolan. Det fick gärna bli ännu mer vår och sommar så vi slapp gruset, trots att Julian blir fullkomligt galen av förtjusning när dammsugarn åker fram varje dag. Han älskar dammsugaren! Förresten, vår är väl oftast kladdigt grus, då drar vi nog in ännu mer grus än nu. Tänk, jag nästan hör hur Julian jublar i sömnen av bara tanken. "Mellis" fulla hallgolvet och så dammsugaren som kanske måste stå framme jämt.
 
Idag är det vinterspelen på förskolan. Lite aktiviteter ute som barnen får pröva på om de vill. Tror det berodde på om en viss förskolepedagog var frisk nu eller inte, det är han som brukar dra igång sånt här. Kul tycker jag, och säkerligen barnen! Ut med ungarna bara! Det får vara hur mycket grus på kläderna och skorna det vill bara de är ute och fångar upp de här viktiga solstrålarna som äntligen visar sig! Minskar sjukdomstillfällena så är det också en bonus.
 
Jag är en sån där konstig jäkel som blir vårdeprimerad. Vill ligga inne i sängen med täcket över huvudet och ha drällvis med godis och annat sött och onyttigt äckelpäckel omkring mig så att det i princip bara är att sträcka ut handen ur mitt ide och grabba tag i en tårtbit. Trött blir jag också, har jättesvårt att kliva upp på morgonen, jag som är morgonmänniska i vanliga fall.
 
Men den här våren ska bli annorlunda, det har jag bestämt! Jag nallar vuxendos av Julians D-droppar, äter L-Argiplex och ska banne mig vara ute och suga i mig solljuset jag också! Att ha ett barn som gärna sover middag i vagnen är en fördel såna här gånger.
 
Har hört ryktesvägen att det ska bli kallgrader igen snart, men det sket jag i och städade undan alla vinterhalsdukar och plockade fram vår- och sommarsjalarna istället. Vinterjackorna skulle också behöva läggas undan. Av alla som hänger på klädställningen så använder jag högt två jackor, kanske tre. Jag vill byta ut det mot vårjackor och mysiga koftor som jag faktiskt använder.
 
Och barnens täckoveraller! Dem vill jag nästan slänga in i öppna spisen och elda upp. Jag sa nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0