Liten blir stor!

Häromdagen när jag skulle hämta Jacklin på förskolan sprang jag ihop med en av de andra barnens pappa i dörren. Han var också där för att hämta barn, plural. Deras son har nu blivit så stor att han börjat på samma avdelning som sin storasyster. Storasystern tycker jag fortfarande är en liten knatte, men nu har lillebror alltså hunnit bli 1 år redan och går för fullt och pratar en del.
Han och Julian är födda ungefär samtidigt, det skiljer 2 månader ganska precis. Jag har svårt att fatta att Julian snart är så stor att han kan börja förskolan! Han föddes ju nyss! 
Han pratar ju visserligen lite han med, NEJ, DÄ, PAPPA, MAMMA, ME, TITTUT, TITTA.
Och släpper taget ibland så han står helt utan stöd i ett par sekunder. Har tagit ett steg som i ett kliv mot pappan, men i fallande position liksom. Det är kanske inte så långt kvar innan han också går själv. 
 
Det var i alla fall ett magplask rätt in i verkligheten, grabben börjar bli stor. 
 
Idag fick vi faktiskt besked om att Julian fått plats på samma förskola som Jacklin. Efter en liten pratstund med en av förskolelärarna vid dagens hämtning fick jag veta att om det är så att vi vill ha båda barnen på samma avdelning så ska det bli så, det är lärarna själva som styr mest över vilken avdelning barnen hamnar på.
Vi tror att det skulle vara en enorm fördel för Julian att hamna på samma avdelning som Jacklin, en trygghet under inskolningen med allt det här nya som kommer. En extra trygghet som Jacklin inte hade när hon skolades in. 
 
19 augusti ska han börja. Så vi kommer att ha hela sommaren tillsammans först. Ljuvligt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0