Julian 2 veckor


Idag blir han 2 veckor, den lilla sötkorven. Han är fortfarande en trött krabat, kanske en av anledningarna till att han är rätt så dålig på det här med amning. Han somnar efter bara 10 minuter. Var på BVC tidigare idag och där visade det sig att han bara gått upp 50 gram på 5 dagar, vilket är lite lite. Faktiskt så har han ju signalerat det själv genom att vara extra gnällig och svårnattad/svårtröstad i 2 dagar här. Han har även velat amma varannan timme, ibland bara en halvtimme direkt efteråt, så mätt blir han ju inte fastän jag ammar på som tusan.

Köpte med mig Baby Semp ersättning hem efter BVC-besöket och pappan fick prova ge honom en portion. Han slukade allt, 100 ml, och nu ligger han däckad. Stackarn var jättehungrig. 

Nu är jag bara i valet och kvalet om jag ska sluta amma helt eller försöka kombinera amning med ersättning. Det lutar åt det förstnämnda.

Kommentarer
Postat av: Mammannnn

Kör på ersättning! Jag har ALDRIG ångrat det! Barn som sover nätterna igenom, utvilade päron och pappa som känner sig lika behövd ( och mamma som kan få egentid iaf 30 minuter). Rekommenderar det om du nu funderar på det....

2012-05-02 @ 18:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0