Nan till Julian också

När Jacklin var liten och vi skulle försöka få henne att sluta amma på natten gav vi henne Nan ersättning. Hon gillade den skarpt och magen klarade det galant. Varför jag valde att köpa Baby Semp till Julian vet jag inte, hade för mig att den skulle vara bra. Lite billigare är den också, men någon stor skillnad i pris är det inte.

Efter ett dygn med Baby Semp antog vi att han var så pass nöjd med den att vi vågade köpa två storpack att ha hemma. Självklart började han få kaskadkräkningar av den bara för det. Det är ganska vanligt att barn får det har jag hört. Inte så konstigt egentligen, den är rätt så skummig. Ordentligt mätt blev han inte heller som det verkade, men med tanke på alla luftbubblor i den så var inte det så konstigt det heller.

Så det får bli Nan till Julian också. Och bytet av ersättning gav resultat redan första natten. Han har sovit så bra och stått sig i 3-4 timmar på maten inatt. Tack och bock för det säger mamman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0